Monday, August 22, 2005

Terug naar vroegâh!

Want vroegâh was alles beter. Neeeuh onzin, vroeger was veel anders maar zeker niet beter.
Maar waarom en hoe dan terug naar vroeger….heel simpel omdat ik weer, net als toen ik klein was, ga sparen in een spaarvarken.


Een paar jaar geleden heb ik van Sinterklaas een spaarvarken gekregen. Volgens mij een stille hint!. Ik had destijds namelijk een gat in mijn hand zo groot dat ik me soms wel eens afvroeg of ik nog wel een hand had. Maakte niet zoveel uit, geld genoeg destijds. Nu is dat totaal het tegenovergestelde en eigenlijk leef ik zuiniger dan ooit tevoren. Van het kleine beetje geld dat er maandelijks binnenkomt spaar ik zelfs maandelijks een klein bedrag. Tis ongelooflijk, zeker als je weet dat ik nooit een grote spaarSTER ben geweest. Klaarblijkelijk word je zuiniger als je minder hebt :)

Nu dacht ik, als ik dan blijkbaar toch kan sparen, waarom dan niet mijn spaarvarken gebruiken? Aan het eind van iedere week deponeer ik al het losse geld uit mijn knip in mijn pig en dan maar eens kijken wat er over een tijdje in zit. Van het geld ga ik iets leuks doen… wat weet ik nog niet dat zal afhangen van het bedrag, maar een ijsje kopen van je zelf gespaarde geld is toch ook al leuk :)

No comments: