Friday, August 26, 2005

43 Places/43Plaatsen


Vertel verhalen over leuke plekken in je woonplaats of over plaatsen over de hele wereld.

Reizen verandert mensen. Of het nu om het vinden van een nieuw restaurant in de stad of een levensveranderende reis rond de wereld is, het ontdekken van nieuwe plekken maakt de mens gelukkiger. 43 Plaatsen laat je een lijst maken van 43 leuke plekken die je nog wilt bezoeken en laat je verhalen vertellen over de plaatsen waar je al bent geweest.

In eerste instantie vond ik deze sidekick van 43Things helemaal niks. Ik zag er niet zo het nut van in. Zeker omdat ik momenteel helemaal niet (financieel) in de gelegenheid ben om te reizen. Toch heb ik me nu op de site gestort onder het mom van… ik kan nu niet reizen maar in de toekomst toch zeker wel. En ik heb nog zat dingen op mijn verlanglijstje staan. Recent heb ik weer een aantal leuke dingen toegevoegd: varen met de Hurtigurten in Noorwegen, hiken langs de Hadrian Wall in Engeland en slapen in de Vuurtoren van Harlingen.
Ookal ga ik niet op reis, het is wel super om allemaal dingen te researchen.

In het verleden heb ik aardig wel veel gereisd en wie ver reist kan veel verhalen. Ik blader weer eens door mijn fotoboeken, herbeleef dingen en deel mijn verhalen en zo ben ik toch eigenlijk weer constant op reis. Lekker hoor! Ik geniet en ik hoef er niet eens koffer voor te pakken.

No comments: