Monday, July 25, 2005

Waar is de zomer gebleven…..


volgens mij verdwenen. De afgelopen dagen lijkt het meer op herfst dan zomer. Gisteren koken met het licht aan, dat zijn najaarspraktijken. Jammer hoor want ik heb nog zoveel zomerplannen. Een leuke picknick, een terrasje pikken, wandelen langs het strand enz. enz. Ennuh ik hoef geen temperaturen van 30+. Het enige wat ik vraag is een beetje zon en een dagje zonder jas en plu naar buiten.

Maar er lijkt hoop op beter weer aan de horizon te verschijnen. De laminaatvloer kraakt… en dat is mijn persoonlijke barometer. Iedere keer als hij kraakt is er een weersverandering op komst. En tja … aangezien het niet veel rotter kan worden… komt er toch zeker mooier weer aan! Eens kijken wat de weersvoorspellers te melden hebben:

Piet Paulusma:
Dinsdag en woensdag blijft het op een enkele bui na, overwegend droog en vrij zonnig. Het kwik schommelt rond 20 graden, bij een matige tot vrij krachtige noordwestenwind. Vanaf donderdag neemt de kans op neerslag en bewolking weer toe. Het wordt daarbij rond 23 Ă  24 graden.

KNMI:
dinsdag 26 juli tot en met zaterdag 30 juli 2005.Aanhoudend wisselvallig met weinig zon en af en toe een bui. Middagtemperatuur rond de normale waarde van ca. 22 graden.

Ja jeetje.... zit mijn vloer er dan helemaal naast :( Nee, toch.... dat zou echt de eerste keer zijn. Pffff.. krijgen we nu al de eerste nachtvorst dan? En sinds tijden weer een Elfstedentocht. Een Elfstedentoch zou al een unicum zijn, maar een Elfstedentocht in juli is nog nooit eerder vertoont.

Goh…. Ben ik nou een Nederlander of niet, zelfs op mijn blog nog zeuren over het weer ;)

No comments: